Balkan - teror kulture

Balkan - teror kulture

Avtor: Ivan Čolović

Ko so v nekdanji Jugoslaviji potekale vojne za njena ozemlja, so novi oziroma obnovljeni politični miti, obredi in kulti etnično opredeljenih nacij morali upravičiti in legitimirati ozemeljske pravice, se pravi pravico etno nacije do vladavine v prostoru, ki ga ima za svojega. Naš narod ima pravico »biti na svojem«, so ponavljali ideologi, politiki in vojaki, ki so razkosali telo nekdanje skupne države in si prilastili njene dele. To je najočitneje v pripovedih, ki obujajo in oživljajo primordialne, »izvorne« odnose med nacijo in ozemljem oziroma reciklirajo topose, podobe in metafore iz bogate dediščine evropskih avtohtonističnih mitov, se pravi mitov o ljudeh nastalih iz zemlje. (odlomek iz knjige)Ivan Čolović, etnolog in politični antropolog, je za svoje delo prejel več priznanj, med njimi Herderjevo nagrado (2000), orden viteza Legije časti (2001), nagrado »Konstantin Obradović« (2006) in medaljo »Konstantin Jiriček« 2012. Leta 2010 ga je Varšavska univerza promovirala za častnega doktorja.

Leto izida: 2015

Št. strani: 188

Tip vezave: Mehka vezava

ISBN: 9789612377458

Zbirka: Kultura sožitja

Redna cena: 10,00 EUR
Nazadnje ogledano
Podobne publikacije
700

publikacij

300

avtorjev in avtoric

Dogodki

05. 12. 2024
Oddelek za azijske študije, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

Zgodba o preživetju atomske bombe: Dediščina uničenja in spomina

05. 12. 2024
Oddelek za anglistiko in amerikanistiko, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

Srednjeangleška večjezičnost z vidika sociolingvistike

05. 12. - 07. 12. 2024
Oddelek za sociologijo, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

Spremljevalni program znanstvene konference Dediščine antihumanizma

05. 12. - 07. 12. 2024
Oddelek za sociologijo, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

Konferenca Dediščine antihumanizma

03. 12. 2024
Oddelek za slovenistiko, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

Slovenščina v šoli: izzivi in priložnosti slovenščine kot materinščine na primarni in sekundarni stopnji vzgoje in izobraževanja