Didaktika južnoslovanskih jezikov in književnosti

Didaktika južnoslovanskih jezikov in književnosti

Stopnja: 2

Ure predavanj: 15

Ure seminarjev: 15

Ure vaj: 30

ECTS točke: 6

Nosilec/izvajalec: doc. dr. Balažic Bulc Tatjana, prof. dr. Požgaj Hadži Vesna

Razvoj metodologije poučevanja jezika kot tujega na splošno in v južnoslovanskem prostoru. Zasnova, značilnosti in uporaba sodobnih učnih načrtov in različnega didaktičnega gradiva. Učne oblike, metode in sredstva pri pouku južnoslovanskih jezikov. Alternativne učne oblike. Oblikovanje učne enote. Didaktične osnove za interpretacijo neleposlovnih in leposlovnih besedil; delo z različnimi besedili. Razvijanje jezikovnih spretnosti: receptivnih (poslušanje in branje) in produktivnih govorjenje in pisanje). Pouk jezika (slovnica, pravopis, pravorečje, besedišče, stilistika). Napake kot del učnega procesa, klasifikacija in analiza medjezikovnih in znotrajjezikovnih interferenc. Spoznavanje družbe in kulture (medkulturno učenje in medpredmetno povezovanje). Načini preverjanja in ocenjevanja (sprotno, končno, zunanje), vrste testov, kriteriji točkovanja. Povezovanje teoretičnega znanja s praktičnim delom v vzgojno-izobraževalnih ustanovah.

Vaje: Šolska dokumentacija: učni načrt, letna priprava, tematska priprava. Izdelava učnih priprav. Določanje glavnih in delnih učnih ciljev. Učne oblike. Učna sredstva. Uporaba učbeniških gradiv in pomožnih sredstev. Učni pripomočki. Poglobljena analiza ter kritično vrednotenje učbenikov in drugih gradiv za poučevanje južnoslovanskih jezikov. Izdelava učnih gradiv. Sestavljanje in tipologija vaj. Preverjanje in ocenjevanje (točkovanje na konkretnih primerih testov in sestavkov, ustno preverjanje). Samovrednotenje. Opazovanje pouka, analiza učne ure in dajanje povratne informacije.

Balažic Bulc, T.; Požgaj Hadži, V., 2019: Hrvaščina, srbščina, bosanščina in črnogorščina v slovenskem izobraževanju: novi jeziki z dolgo tradicijo. Poti in stranpoti poučevanja tujih jezikov v Sloveniji (ur. T. Balažic Bulc, J. Kenda, M. Lah, V. Požgaj Hadži). Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete. 71–80. COBISS.SI-ID - 302942464
Petravić, A. 2016: Međukulturna kompetencija u nastavi stranih jezika. Zagreb: Školska knjiga. COBISS.SI-ID – 63351650
Vrhovac, Yvonne in sodelavke, 2019: Izazovi učenja stranoga jezika u osnovnoj školi. Zagreb: Ljevak. COBISS.SI-ID - 69814882
Piršl, E. in sod. , 2016: Vodič za interkulturalno učenje, Zagreb: Ljevak. COBISS.SI-ID - 69814882
Požgaj Hadži, V. i sur., 2012: Izazovi kontrastivne lingvistike/Izzivi kontrastivnega jezikoslovja. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete. 153–275. COBISS.SI-ID - 262089216
Veljavni UN za pouk hrvaščine, srbščine in makedonščine v RS.
+ dodatna literatura, ki jo predavateljica oz. predavatelj posreduje pri urah